eurostablesymfonie.blogg.se

EUROSTABLE SYMFONIE sto f. 1998 tysk ridponny

uppdatering..

Publicerad 2013-09-20 18:59:10 i Allmänt,

Hej. Mycket har hänt senaste dagarna, har varit allmänt nere och mått rätt dåligt,
får ju inte åka och träffa cilla en sista gång för hennes nuvarande fodervärd,
arg, ledsen och besviken på en och samma gång, mår riktigt dåligt faktiskt, och pga cilla så har jag ännu inte känt någon speciell kemi mellan mig och Cosmo, tråkigt men sant.. han är verkligen en häst som vill väl, försöker göra rätt hela tiden och en riktig läromästare, men som ändå har sina dåliga sidor..
Jag och Ida har funderat fram och tillbaka i någon månad nu hur vi ska göra, Jag går sista året, tar studenten om mindre än ett år men är totalt ofokuserad på skolan för jag har för mycket i huvudet, Symfonie, Cosmo, Cilla, Min framtid, allting bara snurrar runt runt.
 
har bestämt mig för att lämna över ansvaret för Cosmo till Ida, känns hur tråkigt som helst, men har man inte tiden så har man inte, mår dåligt över att inte ha ansvaret längre, men mår ännu sämre över att ha en häst ståendes i hagen och inte blir riden för jag har för mycket i huvudet nu.
 
Cosmos ägare Sofia är verkligen hur snäll som helst, kunde inte hittat en bättre människa som lånade ut en häst, får göra lite vad jag vill med honom o känns verkligen som han är min egna, men jag tror att jag gör rätt om Ida får ta över ansvaret, får fokusera mer på livet, framtiden, ponnyn och min pojkvän, sedan har vi även en häst som heter Mojje i stallet som är lite som Cilla som jag ska börja rida som det ser ut nu. Kommer även kolla om någon ridgrupp så jag fortfarande håller i gång, sedan rider vi ju mycket på skolan också.
 
Sedan hämtar ju jag och Conny hem en valp om tre veckor, som även hon kommer ta myycket tid.
 
hoppas ni förstår mitt beslut, vill inte ha några hemska kommentarer nu, bara possitivt. och jag vet att Cosmo kommer utvecklas jättemycket med Ida när hon har mer tillgång till att kunna åka och träna clinics och sånt och önskar dom all lycka till, sedan kommer jag ju få rida honom ibland också, ida har ju trots allt Bella också, sedan går hon nian och börjar ju gymnasiet nästa år!

Kommentarer

Postat av: emma svensson

Publicerad 2013-09-20 20:04:19

Klokt! <3

Svar: joo <3
Lina Johansson

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-09-23 10:43:57

Det är bra lina att du är ärlig. Den här anonyma personen kan slänga sig i väggen. Jag bryr mig visst om min häst, om den personen ens hade någon aning om varför jag lämnade bort Lilleman på foder. Kämpa på Lina vi ses ikväll. :-)

Svar: tack <3 ses ikväll :)
Lina Johansson

Postat av: Ida Hedlund

Publicerad 2013-09-23 23:01:03

Svar till anonym: Nu är det ju så att Lina har haft Cosmo hemma hos mig ett tag och det är ju inte så att han kommer att åka iväg någonstans utan han kommer att vara på samma ställe så han behöver inte direkt "åka runt", Lina kommer ju fortfarande ha Symfonie hemma hos oss (om hon nu vill det) så hon kommer att kunna rida Cosmo då jag inte kan.
Kemin är det viktigaste som finns när det gäller hästar hade jag inte varit så förbannat kär i min häst Bella så hade jag aaaldrig haft henne kvar, jag hade nog aldrig ens köpt henne.
Och jag vet hur det är när man som tex Lina inte kan glömma Cilla och jämnför henne med andra hästar hela tiden. Jag vet exakt hur det är och Cosmo är den enda hästen jag inte har gjort det med, alltså jag brukar alltid jämnföra hästar med Bella. Och därför känns det så skönt för mig att jag får ta över just Cosmo, för kemin är så otroligt viktig...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela